méhkenyér készítése

legújabb kedvenc fény.csemegém, a méhkenyér ❤ igazán nekem való, aprólékos, bíbelődős folyamattal lehet elkészíteni :) lényegében lemásolom a méhek munkáját, valamint biztosítom a kaptár belsejének megfelelő hőmérsékletet..
ez a méhkenyér :)
jól látható, ahogyan a lábukon behordott eltérő színű virágpor csomócskákat a lép sejtjeibe beledöngölték :) a szakirodalom szerint 1 kg méhkenyér kiszedéséhez 8 óra szükséges.. nekem a 30 dkg is 2-3 órába telt, mire minden viasz és bábing darabkától megtisztítottam :) másik hátránya, hogy a lép is rongálódik közben..
lép darabka értékes tartalmával ❤
az egész lép "marcangolás" lényege, hogy ki tudjam keverni a tejsav baktérium oltótenyészetet, aminek a segítségével elkészül a méhkenyér..
ahány virág, annyi féle színű, ízű virágpor :)
első alkalommal hatféle virágporból készült, amit a szezon folyamán virágzásonként külön csomagoltunk, és fagyasztva tároltunk így érezhető és élvezhető a különböző virágok friss karaktere, aromája :)
a képen pipacs-magyar szegfű, napraforgó, repce, pipacsos-réti virágok, hársas-napraforgó, valamint gyümölcsfák-kora tavaszi virágok porai láthatóak.. azóta készült szolidágóból is :)
iniriminiri gravírozott üvegcsék ❤
miután üvegekbe döngöltem az oltótenyészettel együtt, s a tetejére egy méz záróréteget öntöttem, mint a méhek, a megfelelő hőmérsékleten hagytam hetekig, hogy a tejsav baktérium kifejtse jótékony hatását, majd szépen kiszerelem 50 grammonként pici üvegekbe :)
a méhkenyér jótékony hatásairól itt olvashattok bővebben :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése